Keseronokan belajar dan membuat coklat sendiri

Dah lama memendam rasa untuk belajar buat kek, coklat, jahit manik pada baju, jahit baju....tp semuanya mcm payah jer...(sbnrya tak rajin + a.k.a M***S) ekekeke...tapi bl dah jumpa gurunya a.k.a orang yang rajin bab-bab mcm nih trs terlintas di hati knp aku sendiri  tak cuba....lantak lah apa orang nak kata...yang penting aku happy dan dapat buat untuk keluarga dan kekawan...

So sekarang yang aku dah buat ialah menjahit manik...alhamdulillah rezeki 2011 pada jahitan manik ku yang x seberapa nih dpt sambutan...rezeki dari mu ya Allah...syukur sesangat...

Yang paling baru ialah aku belajar buat coklat sendiri(Home Made)...x per..kuar modal sikit asalkan kita tau...tu pada aku lah...tq so much pada kak asfa yang banyak membantu tidak kira waktu dan selalu membantu bab-bab masak memasak nih..dia memang rajin dan boleh di panggil sifu lah....untung husband+anak2 coz dapat isteri dan ibu macam kak asfa nih...hehehehe...

Ni kira koleksi yang aku ada dan yang aku telah pelajari dan buat sendiri...so kekawan...layanzzz...




Ni lah antara coklat yang aku cakap kan .....bayak kan...balik jer trs aku dan family layanzz smpai kenyang...


Ni coklat oreo di dalamnya...sedap......nyum..nyum..nyumm...


Yang ni pulak pelbagai jenis coklat..dalamnya ada isi badam+stawbery+conflekc+dll lah...aku pun dah x ingat sgt..hehehe..

Yang ni pulak coklat bunga lollichocs ...simple tapi sedap....

Yang ni pulak contoh box coklat dari kak asfa....senang citer dari box sampai ke dalam semua guna coklat so boleh makan...ni trend yang terbaru....pasni akan ku cari contoh2 box yang ada di pasaran tuk aku beli dan buat...yang aku wat tu box bentuk love saiz 'S' seperti gambar yang di atas....
ni link :http://hasfardelights.blogspot.com/

So enjoy yer.... dengan blog aku yang masih baru dan tak seberapa nih.....

No comments:

Post a Comment